The priest officiated the wedding of his ex-girlfriend went viral on social media.

Fr. Roniel Sulit was caught up when he officiated the wedding of his ex-girlfriend Maria Korina in Sto. Nino de Lipa in Batangas last Saturday.

The wedding was streamed live on the church’s official Facebook page and went viral after Father Sulit confessed that the bride-to-be was his ex-girlfriend.

“Ang dami ko na hong ikinasal, pero [ngayon] ako’y nanginginig at pawis na pawis na,” Sulit says into the mic during the homily. “Si Korina ho ay aking ex”

“Nakakahiya, live pa naman tayo. Okay. Itigil ang kasal! Hindi po ako sisigaw ng ganun,” Sulit assured Korina’s groom Manuel, and the congregation. “Walang gayon, sa pelikula lang yon nangyayari.”

“Kung makikita niyo ang mukha niya sa monitor, ‘yan ay kinakabahan. Kinakabahan siya hindi sa kasal niya, kundi baka kung ano ang aking sabihin sa homily at bigla pa ngang walang magkakasal kanina kaya kabado siya.”

This is embarrassing, we’re live on social media. But I won’t stop the wedding, that only happens in movies. You may notice that Korina is also nervous, not because of her wedding, but because of what I might say now. She is also nervous if I would even show up to officiate her wedding.

Before today Korina messaged me when she and Manuel got engaged… now she’s getting nervous. She showed me her engagement ring via chat. She told me it would make for good content for my vlog. Sulit has 124,000 subscribers on his YouTube and later deleted the content about his ex.

“The past is past, ano nga, Korina? ‘Yun ay matagal na at ngayon naman kami ay may kani-kaniyang buhay. At ako ay pari na, at si Korina ay ikakasal na, at kanina tinatanong ko si Korina, ikaw ba ay masaya? At sabi niya, masayang-masaya siya. Kasi ramdam niya nang dumating sa buhay niya si Manuel, ay ‘yun ay paggalaw ng Diyos.”

“Ang aking hiling ay sana magkaroon kayo ng maayos at masayang pamilya. Sabi nila ‘pag kinakasal ang mag-asawa hindi lang dalawa ang kinakasal, tatlo. Hindi ako ‘yon, ang Diyos ‘yon. Kasama ang Diyos sa inyong kasalan.”

The post The priest officiated the wedding of his ex-girlfriend went viral on social media. appeared first on Manila Papers.


Source: Manila Papers

Post a Comment

0 Comments